تبلیغات
کمیاب آنلاین - پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز
   
       
           
               

                                پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز                               

           
           
            مزایای بانكداری الكترونیك را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به كانال های متعدد برای انجام عملیات بانكی نام بردبانك ها موسسات یا واسطه های پولی هستند كه از طریق ارائه یا فروش انواع خدمات متنوع و مناسب برای مشتریان خود ایجاد ارزش افزوده در بخش            
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                    دسته بندی                                        حسابداری                   
                    بازدید ها                                         3                   
                    فرمت فایل                                         pptx                   
                    حجم فایل                                         1588 کیلو بایت                   
                    تعداد صفحات فایل                                         32                   
           
               
                                دانلود پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز                                                گزارش تخلف برای پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز                               
           
       
       
           
                پاورپوینت سیستم بانکداری متمرکز           
           
               
                   

                    فروشنده فایل                   

                   
                    کد کاربری 366                   
                   
                    تمام فایل ها                   
               
               
                    کاربر               
               
           
       
       
       
           
           

سیستم بانکداری متمرکز

مقدمه

بانکداری الکترونیکی

سیر تکامل بانکداری الکترونیکی

مهم ترین مزایای استفاده از بانکداری الکترونیکی

عملیات بانكها

انواع سیستم های اطلاعاتی بانکها

تاثیر سیستم بانكداری‌الكترونیك بر ساختار عملیاتی بانكها

طرح جامع اتوماسیون بانكی (سیستم متمرکز بانکی)

معرفی ساختار سیستمهای بانكداری‌الكترونیك

استفاده از پایگاه داده

سیستم بانکداری متمرکز الکترونیکی (core banking) چیست؟

مشکلات موجود بر سر راه توسعه بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking)

سیستم بانكداری‌الكترونیك ICBA

معرفی یك سیستم جامع بانكداری‌الكترونیكی

سیستم جامع بانكداری‌الكترونیكی

پیكربندی شبكه ای و ساختار ارتباطی سیستمهای بانكداری‌الكترونیكی

سیستم پایاپای چکها-نمونه ای عینی از سیستم متمرکز

طراحی کلی سیستم

قابلیت های تکمیلی سیستم CECH

چالش های پیشروی سیستم CECH

وضعیت مطلوب; چه موقع؟

در عرصه دو انقلاب بزرگ، یعنی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات و انقلاب جهانی شدن، برای حضور فعال در بازار تجارت جهانی و برخورداری از مزایای فراوان تجارت الكترونیك، وجود نظام بانکی کارآمدی که بتواند هم سطح با سایر بانکهای پیشرفته جهان زمینه تعاملات مالی را برای کاربران داخلی و خارجی فراهم سازد ضروری است.

با گسترش فناوری اطلاعات به شكل چشمگیری سرعت تحولات در ساز و كارهای مالی جهان افزایش یافت كه موجب منسوخ شدن روش های سنتی نقل و انتقال پول در ایران و سایر كشورهای جهان سوم شد.

بانکداری الکترونیکی نوع خاصی از بانکداری است که جهت ارائه سرویس به مشتریان خود از یک محیط الکترونیکی مانند اینترنت استفاده می کند. در این نوع بانک تمامی عملیات بانکی اعم از دریافت یا واریزکردن پول، تایید امضا، ملاحظه موجودی و دیگر عملیات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

دومدل رایج بانک الکترونیکی عبارتند از: بانکهای الکترونیک و شعبات الکترونیک

سیر تکامل بانکداری الکترونیکی

اتوماسیون پشت باجه

اتوماسیون جلوی باجه

متصل کردن مشتریان به حساب هایشان

یکپارچه سازی سیستم ها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی

مزایای بانكداری الكترونیك

مزایای بانكداری الكترونیك را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد. از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به كانال های متعدد برای انجام عملیات بانكی نام برد. از دید موسسات مالی می توان به ویژگی هایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانكها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی رغم تغییرات مكانی بانك ها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدود ه ی جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.

عملیات بانک ها

بانك ها موسسات یا واسطه های پولی هستند كه از طریق ارائه یا فروش انواع خدمات متنوع و مناسب برای مشتریان خود ایجاد ارزش افزوده در بخش بازارهای پولی را می‌نمایند

عملیات بانكی Front-Office بر فرآیندهای مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان تأكید دارد. بطور مثال ماشین های خود پرداز یك نوع از ابزار Front-Office برای ارائه خدمات به مشتریان است كه خدمات متنوعی به مشتریان ارائه می‌دهد. عملیات Back-Office با جنبه های پنهان سیستم های بانكداری به منظور ارائه خدمات بانكی بهنگام ارتباط دارد و در نتیجه سیستم های حمایت از خدمات Front-Office نیز بخشی از این عملیات به حساب می‌آید.

سیستم های بانكداری‌الكترونیكی به عنوان هماهنگ كننده عملیات Back-Office و Front-Office نقش ایفا می‌كنند و بعبارت دیگر این سیستم ها از طریق ارائه خدمات متنوع به مشتریان، خدمات بانكی ارزشمندی را برای آنها ایجاد می‌كنند كه كاهش هزینه، نظارت و كنترل مركزی به همراه افزایش كیفیت، بهره وری و كارآیی از مهمترین مزیت های این سیستم ها هستند.

انواع سیستم های اطلاعاتی بانکها

سیستم عملیاتی رایانه ای (Island Automation): در این روش هر كامپیوتر به طور معمول كار خود را انجام می دهد و با سیستم نزدیك خود هیچ ارتباطی ندارد و به همین علت نام جزایر اطلاعاتی را به آنها نسبت داده اند. مانند سیستم حسابداری، سیستم انبارداری، سیستم حقوق و غیره.

سیستم های عملیاتی رایانه ای مرتبط به هم (Linked Systems): در این روش بر خلاف حالت قبل سیستم ها به هم مرتبط می شوند. به عنوان مثال در صورتی كه سیستم حسابداری مالی و سیستم حسابداری فروش در یك سازمان وجود داشته باشد،  سیستم حسابداری مالی تعاریف حساب ها را در اختیار سیستم حسابداری فروش قرار داده و این برنامه برای سیستم حسابداری مالی سند حسابها را صادر می كند.